Ahad, 6 Disember 2015

APLIKASI SIMPANAN EMAS UNTUK TABUNG PENDIDIKAN ANAK


Sejak Lia dilahirkan pada tahun 2003, Karim sudah mula membeli dan menyimpan emas sebanyak 1 gram pada setiap bulan sebagai tabung pendidikan tinggi Lia.

Walau sesusah mana pun, Karim akan pastikan yang dia takkan lupa atau terlepas benda ni sebab dia sedar yang benda ni penting.

Tahun 2020.
Lia yang telah beberapa bulan selesai menduduki peperiksaan SPM, telah mendapat tawaran untuk menyambung pengajian di UTM Skudai dalam bidang kejuruteraan kimia.

Maka, tibalah masa Karim mengeluarkan simpanan emasnya untuk dipajak sedikit demi sedikit bagi menampung kos pengajian dan sara hidup Lia nanti. Jadi, tak perlulah Lia bersusah nak pinjam PTPTN.

"Nak buat apa lah berhutang kalau aku boleh sponsor", fikirnya.

Dalam masa 17 tahun, Karim dah kumpul sebanyak 204 keping emas 1 gram.

Buat permulaan, Karim pajak 20 keping emas dengan anggaran harga semasa RM500/gram. Pihak ar-Rahnu pula bagi pinjaman 65% daripada nilai semasa keseluruhan emas yang dipajak.

Jadi, Karim dapat pinjam RM6,500 untuk kegunaan Lia. Slow-slow Karim boleh tebus balik emas yang dia pajak tu. Takdehal punya.

Untung kan?

Harga emas sekarang belum jejak RM200 pun.

-------

Mulakan simpanan emas anda SERENDAH 0.5 GRAM sekarang juga. Dapatkan segera emas pertama anda dengan menghubungi talian berikut: 01115403082.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
© Copyright 2035 Empayar Ledang
Theme by Yusuf Fikri